shabby bg

Showing posts with label kivinavetta. Show all posts
Showing posts with label kivinavetta. Show all posts

Thursday, January 26, 2012

Stones and stones

Valokuvatorstain haaste lähti tästä kuvasta:
The photo challenge this week started from this picture:


Ja minulle kivistä tulee heti mieleeni tuo meidän murheenkryynimme ja ikuisten haaveiden aihe: KIVINAVETTA (joka juuri mustavalkomaanantaissa pääsi esille...Todellinen julkkis siis!!)

And when I even hear the word "stone" and start thinking the sorrow of our lives; the old stone cowshed.

Haave nro 1: Toivottavasti se ei jonain päivänä (todennäköisesti räntäsateisena,märän loskan päivänä) romahda. Tai jos romahtaa, toivottavasti se ei romahda lasten päälle. Tai Irlantilaisen. Tai minun, kun sieltä henkeni kaupalla haen vanhoja ovia ja saranoita...Aika hyvä toive, sanoisin!

Dream no 1: I hope it doesn't collapse totally. If it DOES collapse, I hope it doesn't collapse on top of my children. Or on top of Irish. Or myself.

Haave nro2: Saisipa sen korjattua (alustava kustannusarvio, salaojineen, lämpimine sisätiloineen, jne "Omakotitalon verran" Thanks, juurikin sen verran tuossa sattuu olemaan ylimääräistä!)

Dream no2: I wish it could be fixed (the first price estimation was "Price of a house". Thanks, that's exactly how much extra money I happen to have lying around!!)

Haave 3: Jos sen saisi korjattua, saisipa sinne jotain tuottoisaa toimintaa (ideoina tähän asti mm. B&B, luomuvihannesten suoramyynti (tosin niitä vihanneksiakaan ei vielä ole edes luomusuunnitelmassa...hups!), Irlantilaisen miljoonat maahantuontiideat. Olisiko lisää?Tuottoisampia??) ettei vaan tarvitsisi palata hyväpalkkaisiin sisätöihin!!

Dream no  3:if it could be fixed, I wish some profitable business in it. (The ideas so far have been B&B, selling organic veggies (which haven't even been written into the organic farming plan...OOPS!) Irish's million different export plans. Anything else, anybody??) I really do not want to return my well paid indoor job!!!
Ja viimeinen ihmetyksen aihe, miksemme tehneet tuosta kotiamme, kun nyt JO vingumme lisää tilaa taloomme?!?!Ei tarvitsis miettiä, että mitä sille tehdään, ja tilaa, sitä kyllä olisi!!

And the last thing I keep on wondering; why on earth did we not fix that to be our home???Since already now we are dreaming of more space!!!

Ja IHAN VIHOVIIMEINEN TOIVE; osaisinpa photoshopata nuo sähköjohdot pois kuvista!!!

And THE VERY LAST WISH: I wish I could photoshop the electric wires away!!!

Thursday, January 19, 2012

Haave -Dream

Mustavalkomaanantain sadas haaste (huomasin sen näin torstaina....) on haave. Tässä ei vain yksi vaan kolme haavetta (ahneella on pssskanen loppu....!), jotka kyllä ovat aikalailla epärealistisia (nrot 1 ja 2) ja toisensa poissulkevia(nrot 1 ja 3). Mutta haaveilla täytyy....

B&W challenge is DREAM. I am so bloody greedy that I have 3 dreams instead of just one. They are quite unrealistic (n:os 1 and 2 and quite contradicting (N:os 1 and 3), but one is allowed to dream.

1. Jos tuon kivinavetan saisi korjattua. Vaikka B&B-typpieksi majataloksi. Ei maksais paljoakaan, ja rahaa on muutama satatonnia takataskussa juurikin nyt!

1. Fixing up the old cowhouse. Like a B&B type of  place. Wouldnt require much money, just hundreds of thousands of euros. Which I of course have -in my back pocket right now.
 2. Siemenkuvastojen tultua, niin toivon, että tuo lumi häviäisi ja Suomeen saataisiin 7 kuukauden kesä. Ihan noin joka vuosi!


2. Seed catalogues arrived and I dream of summer and gardening. Dream of 7 month summer here in Finland. Every year.
3. Haaveilen edelleen kolmannesta lapsesta....Pieni, terve tyttövauva (no miksei poikakin, onhan tuo Onni kauhean ihana!)!
3. I still also dream of third child...Crazy I know, but one healthy little girl would still be so nice (or a boy...)

Saturday, September 17, 2011

Puutarhassa -In the Garden

Tänään tajusin, miksi  ei tämä stressi ja hampaiden pureminen-päänsärky-entistä suurempi ahdistus -kierre ota loppuakseen. En ole tehnyt puutarhatöitä ties koska!! Ja kun tänään alkuun pääsin, en olisi malttanut millään lopettaa. Irlantilainen, ja myös Ranskalainen kotiorja , kun kerta samassa työpaikassa ovat saivat käskyn tulla hommiin ASAP (niin kuin kaikki siinä firmassa tapahtuu....ja sitten ihmetellään myöhemmin, että olisikos taas pitänyt ENSIN miettiä....!), joten lopetettava oli, mutta suunnittelu on jatkunut päässä siitä asti!
Today I realised why my teeth grinding-headache-massive stress-cycle would not stop; I haven't done enough gardening!Once I had a chance and weather to get started today, it was painful to stop! But Irish and French houseslave had to go to their work ASAP, so I had to stop and start taking care of the kids.
Tonttihan on ihan järjettömän suuri -riippuen, mihin pystyisi rajan vetämään, joten töitä riittäisi, vaikka olisin vain puutarhurina päivät pitkät. Ja mikäs sen mukavempaa olisikaan -kunhan vaan osuisi kohdalle tämän illan lottovoitto!
Our plot is unbelievably huuuuuuge!I wish I could afford to be a full-time gardener, but nope-haven't won the lottory yet!
 Minun takapihani, Irlantilaisen takapiha (kyllä nämä kulttuuri- tai tässä tapauksessa ehkä enemmänkin sukupuolierot ovat kiehtovia!!) alkaa olemaan aikalailla valmis. Pientä kivetystä ja kasvien tuuhentumisen odottelua. Ja terassi teitysti olisi kiva saada valmiiksi... :D
My backgarden, Irish's front one is getting its shape. Little bit more stone work and waiting for the plants to grow. And the terrace....
 Kun kuvakulmaa laajennetaan, alkavat ongelmat; aitan katto on remonttia vaille valmis. Toivottavassti eivät sotke kasvi- ja mansikkamaatani!
If I take to more wide angle, the problems begun; the roof of the wee house needs to be repaired. End on next month, said the roofing boys. I wish they do not mess my vegetable garden and strawberry field!
 Mitä ihmettä voi tehdä Irlantilaisen 180 cm halkaisijaltaan olevalle satelliittilautaselle...(Pieni muistutus; tv-lupamaksua ei ole maksettu....!!)
And what the hell do I do with Irish's 180 cm diameter satellite dish??
Tästä kuvakulmasta näyttää oikeastaan aika hyvältä. Koko kesän kukkii jokin ja edelleen kukinta jatkuu.
The bit below looks quite ok! There is constant blooming all summer long, and still continuing!

 Mutta mitä tehdä männylle, joka kärsi kovasti vanhan talon palosta? Erkkerin eteen tulee havutarha, maaperä siinä oli niin outoa, etten keksinyt muutakaan, kuin sorakatteen ja havuja.
But what to do with the pine, which suffered badly when the old house was on fire?In fron of the dining room, I have already planted some evergreens and covered the ground with stones.
 Aidan petsaan tummaksi. Tie talolle nousee aidan vierustaa.
The fence will be painted dark. The road up to the house runs along the fence.
 Kasvihuoneen edusta ja vanha omenatarha odottavat muutosta. Ideoita on, mutta kuka sponsoroisi taimet??
Greenhouse area and the old orchard are waiting for a complete make over. But who is willing to sponsor???
Ehkä isompaa sponsorointia vaatisi kuitenkin minun etupihani (Irlantilaisen takapiha).
More sponsoring needed in my front yard (Irish's back one....).

 Ja sitten päästään sponsoroinnin jättitukiin, vanha kivinavetta, jonka katto kurkistelee rinteen takaa....Loput näytän joskus toiste!
And then...the gigantic target for sponsorship -the old cow house.....You can see the roof, I'll show you the rest some other day!